El Consell Comarcal de l’Alt Camp presenta l’informe del primer any de mandat 2023-27
El Consell Comarcal de l’Alt Camp presenta l’informe del primer any de mandat 2023-27
En el Ple del Consell Comarcal de l’Alt Camp s’ha presentat l’Informe del primer any de mandat 2023-27, destacant les actuacions i avenços més significatius realitzats des del juliol de 2023 fins al juny de 2024.
El president del Consell ha valorat molt positivament aquest primer any, subratllant la dedicació i implicació de tot l’equip polític i tècnic. Un fet destacat ha estat la incorporació d’una nova gerència escollida per unanimitat el 13 de setembre de 2023, que ha impulsat diverses iniciatives.
Entre les principals actuacions del primer any de mandat, cal destacar:
- Reunions amb Alcaldies: la Presidència s’ha reunit amb totes les alcaldies de la comarca per escoltar propostes i repassar els serveis comarcals. S’han celebrat quatre sessions del Consell d’Alcaldesses i Alcaldes tractant temes com la revisió dels Plans d’Acció per a l’Energia Sostenible, el sanejament de les aigües residuals urbanes i serveis d’interès per la comarca.
- Projecte FEDER: finalització de les actuacions del projecte FEDER Alt Camp “Història i Patrimoni les Arrels d’una Terra” amb la implementació d’una APP i la distribució de subvencions per valor de 400.000€ del Pla de Foment Turístic als Ajuntaments.
- Programa d’Actuació Comarcal (PAC): s’han realitzat treballs d’avaluació i propostes per al PAC 2024-27, amb reunions tècniques i trobades de participació que han posat les bases per a la seva aprovació abans de finalitzar el 2024.
- Nou servei de recollida de residus: Acord per una nova modalitat de gestió amb un contracte de serveis, incorporant el municipi de Vila-rodona al servei comarcal i treballant per augmentar els percentatges de la recollida selectiva.
- Consolidació de l’àrea de Benestar Social: S’ha reforçat l’atenció a la ciutadania de la comarca i la direcció i la coordinació de l’equip s’ha consolidat, arribant a una quarantena de professionals dins el servei.
- Pla de Mesures Antifrau: Aprovació i modificació del Pla de Mesures Antifrau, amb la creació d’un Comitè Antifrau responsable del disseny de l’estratègia de lluita contra el frau i de vetllar pel compliment del mateix.
- Contractació administrativa: S’han tramitat 11 expedients de contractació, amb un total de 39 contractes formalitzats.
- Transparència i cartes de serveis: Actualització del portal de transparència del Consell Comarcal i definició dels responsables de la seva actualització, amb un nivell de transparència situat en el 69’34% a juny del 2024.
Aquest primer any de mandat ha estat marcat per la millora contínua dels serveis prestats pel Consell Comarcal de l’Alt Camp, amb una clara aposta per la transparència i la implicació de tots els actors polítics i tècnics. El Consell continuarà treballant per assolir els objectius fixats per als propers anys, amb el suport de totes les institucions i la ciutadania de l’Alt Camp.
Per més informació, consulteu l’informe complet del primer any de mandat.
Fotografia del Setmanari El Vallenc.