La Directora General de Joventut visita el Consell Comarcal de l’Alt Camp per conèixer la feina de l’Oficina Jove i els projectes al territori

12/11/2025 Actualitat

La Directora General de Joventut visita el Consell Comarcal de l’Alt Camp per conèixer la feina de l’Oficina Jove i els projectes al territori

La trobada ha servit per posar en valor la tasca que es fa des de l’Oficina Jove de l’Alt Camp en el suport als municipis petits i per reforçar el compromís amb les polítiques de joventut en entorns rurals. 

La Directora General de Joventut, Clara Quirante, ha visitat aquest dimarts 11 de novembre la comarca de l’Alt Camp, en el marc d’una jornada de treball amb representants del Consell Comarcal i de l’Oficina Jove.

Durant la reunió, s’ha posat sobre la taula el Contracte Programa que regula les polítiques de joventut i la necessitat que tingui una continuïtat. Els representants comarcals han reivindicat la importància de garantir aquesta estabilitat per mantenir la presència de les tècniques compartides que donen suport als municipis petits i que permeten acompanyar els ajuntaments en la planificació i execució de polítiques de joventut.

Per la seva banda, la Directora General, Clara Quirante, ha remarcat la importància de la figura dels tècnics i tècniques de joventut, que són una peça clau per informar, orientar i acompanyar els joves en el seu dia a dia, facilitant-los l’accés a recursos, el suport a les associacions i la participació en activitats que contribueixen al seu creixement personal i col·lectiu. 

La Directora General ha estat rebuda pel president del Consell Comarcal, Mateu Montserrat, la consellera comarcal de joventut, Gemma Solé, i l’equip tècnic de l’Oficina Jove de l’Alt Camp

El treball conjunt és essencial per garantir que les polítiques de joventut arribin a tot el territori, també als municipis petits, on la proximitat és clau”, ha destacat Montserrat.

La jornada ha continuat amb la visita de l’Espai Jove de Valls on s’ha conegut la tasca que s’hi duu a terme i s’ha mantingut una reunió amb la cooperativa La Bastida Participació. Seguidament, s’ha realitzat l’entrega de premis del Concurs de Fotografies pel 25N, organitzada per Valls Jove.

La visita s’emmarca en la voluntat de reforçar la cooperació entre administracions en matèria de joventut i reconèixer la feina que es fa des del territori per garantir oportunitats als joves d’arreu de la comarca.