L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) de l’Alt Camp amplia els seus serveis per gestionar reclamacions contra empreses amb seu a l’estranger
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) de l’Alt Camp amplia els seus serveis per gestionar reclamacions contra empreses amb seu a l’estranger
L’OCIC de l’Alt Camp, un servei públic en conveni amb l’Agència Catalana del Consum, ha estat una referència per a les persones consumidores, empreses i establiments de la comarca durant més de dues dècades. La seva missió principal és acompanyar i assessorar els ciutadans en l’àmbit de les seves relacions de consum, ajudant-los a conèixer i exercir els seus drets i deures en matèria de consum, així com tramitar queixes, reclamacions i denúncies.
Aquesta oficina ha gestionat amb èxit moltes reclamacions relacionades amb productes i serveis adquirits a nivell local o nacional. No obstant això, amb la globalització i l’auge del comerç electrònic, la seva tasca s’ha d’adaptar a una realitat cada vegada més internacionalitzada.
Per això, i a partir de l’any 2025, l’OCIC de l’Alt Camp ampliarà les seves competències per gestionar reclamacions de consum contra empreses amb seu a l’estranger. Aquesta iniciativa respon a la creixent realitat en què moltes persones consumidores de la comarca realitzen compres a empreses ubicades fora de l’Estat espanyol, especialment a través d’Internet. Els casos més habituals inclouen reclamacions per productes defectuosos, serveis no satisfactoris o la cancel·lació de viatges i reserves de serveis turístics, que sovint impliquen empreses estrangeres.
Lurdes Quintero, responsable de l’OCIC de l’Alt Camp, ha remarcat que “el consum cada vegada està més globalitzat i són moltes les persones consumidores de la nostra comarca que realitzen compres a empreses estrangeres”. Segons la seva valoració, “les reclamacions internacionals sovint es centren en productes adquirits per internet, així com en la contractació de viatges i serveis relacionats”. Això fa que sigui essencial que les persones consumidores coneguin i utilitzin aquest servei públic per protegir els seus drets en l’àmbit internacional.
Per facilitar l’atenció a la ciutadania, l’OCIC de l’Alt Camp ofereix la possibilitat de ser atesa presencialment, tot i que cal demanar cita prèvia. Les persones interessades poden contactar al telèfon 977 60 85 60 o enviar un correu electrònic a consum@altcamp.cat per concertar la visita. L’objectiu és garantir una atenció personalitzada i eficaç, especialment en casos que requereixin una orientació més detallada o la tramitació de reclamacions complexes.
En definitiva, l’ampliació dels serveis de l’OCIC de l’Alt Camp suposa un pas important per adaptar-se a la nova realitat del consum globalitzat i per garantir que les persones consumidores de la comarca disposin d’un servei públic de qualitat que els ajudi a exercir els seus drets, tant a nivell nacional com internacional.