Dimarts, 09 de Febrer de 2010
La Forįa dels Pobles
   
 
 
 
 
El Consell
Informaciķ General
Salutaciķ de la Presidenta
Ubicaciķ
Organigrama
Membres
Consell d'Alcaldes
Histōria
Perfil del Contractant
 
Serveis
Estructura Organitzativa
Catalā
Benestar i Família
Consum
Ensenyament i Cultura
Foment del territori i de l'ocupaciķ
Joventut
Medi Ambient
Serveis Tčcnics
Informātica i Noves Tecnologies
Igualtat d'oportunitats
 
Trāmits en línia
 

 
  
 Les primeres xerrades es faran a Brāfim i Figuerola del Camp

L'Oficina Comarcal d'Informaciķ al Consumidor informa sobre la liberalitzaciķ del mercat elčctric
L’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC) de l’Alt Camp està afrontant des d’inicis de mes de juny una gran demanda d’informació per part de consumidors i consumidores de la comarca al voltant de la liberalització del mercat elèctric, que ha entrat en vigor avui 1 de juliol. A més de seguir atenent les nombroses consultes que van arribant, la tècnica de l’OCIC, Lurdes Quintero, portarà a terme xerrades informativa en diferent municipis de l’Alt Camp. Les primeres seran aquest dijous 2 de juliol al Centre Cívic de Bràfim (19:30 hores) i aquest divendres 3 de juliol al Casal de Figuerola del Camp (19:30 hores). En funció de la demanda dels diferents municipis s’aniran programant més xerrades aquest estiu i també a partir del setembre.
La tècnica de l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC), Lurdes Quintero, va explicar que el procés de liberalització del mercat elèctric acaba de començar i fins el setembre no es podrà valorar els problemes que ocasioni als consumidors. “Processos semblants al del mercat elèctric, com la liberalització de la telefonia o el gas, el primer va ser més complicat i el segon, més tranquil”, va comentar Quintero, que recomana als consumidors “informar-se dels preus, les condicions i les ofertes a l’hora de canviar de companyia i tenir molta cura a facilitar les dades bancàries per evitar fraus”. La tècnica de l’OCIC va afirmar que la liberalització del mercat elèctric abaratirà les tarifes però que els canvis substancial encara poden tardar uns mesos, fins passat l’estiu.
 

Procés cap al mercat lliure
 

Com un pas més en el procés de liberalització del mercat energètic que s’està duent a terme als diferents estats membres de la Unió Europea, a partir de l’1 de juliol de 2009, desapareix el sistema de tarifes regulades i tots els usuaris d’electricitat passem al mercat lliure, d’acord amb el Reial decret 485/2009, de 3 d’abril, pel qual es regula la posada en funcionament de la Tarifa d’Últim Recurs (TUR) en el sector de l’energia elèctrica. D’altra banda, el Reial decret llei 6/2009 de 30 d’abril regula l’aplicació del “Bono Social”.
 

La Tarifa d’Últim Recurs és el preu màxim i mínim establert per l’Administració per a determinats consumidors, per als quals el subministrament elèctric es considera servei universal. Aquests preus poden ser revisats per l’Administració almenys semestralment.
 

El “Bono Social” és una possibilitat a la que es poden acollir alguns consumidors (persones físiques) acollits a la tarifa d’últim recurs que compleixin almenys una de les condicions següents:
 

-Tenir en el domicili habitual una potència contractada menor de 3kW.
-Tenir 60 o més anys d’edat, acreditar ser pensionista del Sistema de la Seguretat Social per jubilació, incapacitat permanent o viduïtat i acreditar també percebre les quantitats mínimes vigents en cada moment per aquestes pensions.
-Tenir més de 60 anys d’edat i ser beneficiari de pensions de l’extinta Assegurança Obligatòria de Vellesa i Invalidesa (SOVI) i de pensions no contributives de jubilació i invalidesa.
-Ser família nombrosa.
-Acreditar formar part d’una unitat familiar que tingui tots els seus membres a l’atur.
 

Aquest “Bono Social” cobrirà la diferència entre el cost de la Tarifa d’Últim Recurs i un valor de referència, que marcarà el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, que s’anomenarà “tarifa reduïda”.  Els consumidors podran sol·licitar el “Bono Social” a l’empresa comercialitzadora d’últim recurs que realitzi el subministrament d’energia elèctrica, d'acord amb el procediment regulat.
 

Per això, davant la culminació del procés de liberalització del mercat elèctric el dia 1de juliol de 2009, les empreses comercialitzadores fan ofertes i ens proposen noves tarifes, ja que desapareix la tarifa regulada (tarifes elèctriques de baixa tensió). Per tant, si s’és  consumidor de baixa tensió (subministrament d’energia elèctrica a una tensió igual o inferior als 1000V) es pot triar entre:
 

-No fer res i, per tant, romandre com a client a la mateixa empresa distribuïdora amb qui es té contractada l’electricitat fins el 1.7.2009. A partir d’aquesta data:
 

Si la potència contractada és menor o igual de 10kW, el subministrament serà traspassat automàticament a la Tarifa d’Últim
Recurs (TUR) de l’empresa comercialitzadora d’últim recurs pertanyent al grup empresarial propietari de la xarxa elèctrica de la zona. El preu de la TUR serà fixat pel Ministeri i vàlid a partir de l’1.7.2009. Serà la mateixa empresa distribuïdora d’energia elèctrica qui informarà els seus clients a quina empresa comercialitzadora d’últim recurs seran traspassats, de forma que el client no haurà de fer cap gestió.
 

Més informació a www.consum.cat
Data: 01-07-2009
 
Turisme
Com arribar a l'Alt Camp
Serveis i informaciķ de la comarca
Oficina Turisme de Santes Creus
LA RUTA DEL CISTER
Agenda
Parlem de ...
Galeria d'imatges
Normativa Turisme
Enllaįos d'interčs
Nou horari Reial Monestir de Santes Creus (a partir de l'1/1/10)
Escull el nou trofeu del Consell Comarcal de l'Alt Camp
 
Interčs general
 
Els Municipis
 
Ārea privada
 
Altres
Ālbums
Enquestes
Contacta
Cerca al web